Deklaracja dostępności cyfrowej stron internetowych www.zdmikp.bydgoszcz.pl oraz www.bip.zdmikp.bydgoszcz.pl

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zdmikp.bydgoszcz.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zdmikp.bydgoszcz.pl oraz www.bip.zdmikp.bydgoszcz.pl

Data publikacji strony internetowej: 04.12.2011r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 15.02.2020r.

Data ostatniej aktualizacji deklaracji 27.04.2024r..

Deklarację sporządzono dnia 22.09.2020r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

1. Mogą się zdarzyć sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu:

-    cel linku nie jest odpowiednio określony,

-    załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości i formatu pliku,

-    pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych oraz wersji tekstowej,

-    niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów,

2. Mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne 
z uwagi na fakt, że:

-    pochodzą z różnych źródeł,

-    opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,

-    posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. skany dokumentów,

-    opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

3. Linki w serwisie otwierają się w tym samym oknie, jednak z uwagi na pewne ograniczenia systemowe mogą się zdarzyć sytuacje, w których będą się one otwierały w nowym oknie nie informując o tym użytkownika.

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osóbsłabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Mirosław  Gzella, adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Tą samą drogą można składać wnioski 
o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji 
w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 

Skargi można składać na adres:

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczne w Bydgoszczy
ul. Toruńska 174a
85-844 Bydgoszcz

lub drogą elektroniczną na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Po wyczerpaniu wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Informacja o dostępności architektonicznej budynków Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy

Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego

Zapewniono możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego on-line. 

Informacja o możliwości skorzystania z systemu wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną

Zapewniono możliwość korzystania z systemu wspomagania słuchu z pętlą indykcyjną.

Informacje dodatkowe

Dane teleadresowe podmiotu publicznego

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczne w Bydgoszczy
ul. Toruńska 174a
85-844 Bydgoszcz
tel. 52 582 27 33 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

skrzynka EPUAP2: /ii0jd383ws/SkrytkaESP

informację wytworzył: Wydział Organizacyjno-Administracyjny

za treść odpowiada: Wydział Organizacyjno-Administracyjny

ostatnia modyfikacja: 2024-03-27

data wytworzenia: 2020-09-22

opublikował: Mariusz Nowacki

data publikacji: 2021-03-24


2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2024-03-27 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2023-03-29 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2023-03-29 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2023-03-29 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2022-03-23 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2022-03-23 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2022-03-23 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2022-03-23 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2022-03-23 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2022-03-23 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2022-03-23 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-04-19 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-25 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-25 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Zmiana danych dokumentu
2021-03-24 - (Mariusz Nowacki) Dodanie dokumentu
więcej...